Video Uporaba osnovniih menijskih ukazov na Macu

Gledate:
Video Uporaba osnovniih menijskih ukazov na Macu



Večina aplikacij, ki jih uporabljate za ustvarjanje dokumentov na vašem Macu, ima enake osnovne ukaze v meniju Files. Naučite se uporabljati Novo, Odpri, Zapri, Shrani, Podvoji, Shrani kot, Preimenuj in Premakni v. Poleg tega še veliko koristnih nasvetov in trikov!

Vir: macmost.com (YouTube kanal)

Diskutirajte z odgovorom na to temo.

Prepis videoposnetka: Živjo, to je Gary z MacMost.com. Oglejmo si ukaze menija Core file na Macu.
MacMost vam ponuja zahvaljujoč odlični skupini več kot 1000 podpornikov. Pojdite na MacMost.com/patreon. Tam si lahko preberete več o akciji Patreon. Pridružite se nam in pridobite ekskluzivne vsebine in tečajne popuste.
Torej v kateri koli aplikaciji, kjer lahko ustvarjate, spreminjate in shranjujete dokumente, boste imeli nekaj zelo podobnih ukazov v meniju Datoteka. Tukaj si na primer poglejmo TextEdit. Brez odprtega dokumenta lahko grem v Datoteka in si ogledam osnovne ukaze za datoteke. V skoraj vseh aplikacijah so Nova, Odpri, Odpri nedavno, Zapri, Shrani, Podvoji, Preimenuj in Premakni v.
Torej, prvi tukaj, seveda, vam omogoča, da ustvarite nov dokument. Zdaj v preprosti aplikaciji, kot je TextEdit, samo z uporabo File, New ali bližnjice na tipkovnici Command N, bo takoj ustvaril nov dokument. V aplikaciji, kot je Pages, ki pa uporablja File, New običajno prikaže izbirnik predlog. V tem primeru morate izbrati nekaj možnosti, preden ustvarite nov dokument. Torej je vmesni korak med Datoteko, Novo in dejansko odprtjem dokumenta. V drugi aplikaciji in tukaj bom uporabil aplikacijo tretje osebe, imenovano Acorn, izberete File, New in ker je to grafična aplikacija, mora vedeti, kako veliko mora biti platno. Zato vam bo postavil ta vprašanja, preden ustvarite nov dokument. Zdaj lahko včasih izberete privzete vrednosti. Tako na primer v Pages lahko greste v Nastavitve in pod Splošno lahko izberete za nove dokumente Uporabite predlogo, spremenite predlogo in izberete eno, kot je Prazno, tukaj in zdaj, ko grem na Datoteka, Novo bo ta korak preskočil in izbral moj privzeta predloga.
Toda drug način uporabe aplikacije ni ustvarjanje novega dokumenta, ampak odpiranje obstoječega. Torej pojdite na Datoteka, Odpri in to vam bo odprlo pogovorno okno Odpri, ki vam omogoča krmarjenje po oknu, podobnem iskalniku, tukaj, da najdete dokument, ki ga želite odpreti. Tako lahko na primer v tem primeru zgrabim enega takega in ga odprem. V teh odprtih dialogih je veliko funkcionalnosti. Zdaj seveda obstaja veliko možnosti za odpiranje datoteke. Lahko greste v Finder in dvokliknete datoteko, da jo odprete v privzeti aplikaciji, ali pa lahko kliknete Control Click ali kliknete z dvema prstoma ali kliknete desno, da uporabite Odpri ali Odpri z, da izberete aplikacijo za odpiranje te datoteke. Lahko ga tudi povlečete na Dock do želene aplikacije. Obstaja toliko načinov za odpiranje datotek. Verjetno večina ljudi ne uporablja File, Open za odpiranje datotek, ker je enostavneje samo dvakrat klikniti datoteko v Finderju.
Toda kje je koristno, če se vračate na isto lokacijo, da odprete datoteko. Torej, tukaj bom odprl to in želim odpreti še eno. Lahko uporabim File, Open ali samo ukaz O in vidite, da sem na isti lokaciji, tako da je enostavno izbrati drugo datoteko. Niti mi ni treba nikjer imeti odprtega okna Finderja za enostaven dostop do njih. Druga stvar v zvezi z datoteko, Open je včasih to privzeto vedenje za aplikacijo. Tako bom na primer tukaj zagnal TextEdit. Sploh ne teče. Ker v TextEdit trenutno ni odprtega dokumenta, takoj skoči na pogovorno okno Odpri. Niti mi ni treba izbrati Datoteka, Odpri.
Nato imamo Open Recent, ki vam ponuja seznam nedavnih dokumentov, do katerih lahko pridete, ker je verjetno dokument, ki ga želite odpreti zdaj, verjetno tisti, s katerim ste nedavno delali. Zato lahko v večini primerov preskočite celoten odprt dialog in greste sem, da izberete enega od teh. Število prikazanih elementov lahko nastavite tako, da greste v Sistemske nastavitve in nato na Splošno in nato poiščete Nedavni elementi. Lahko ga spremenite v več ali manj. Torej, ko že imate odprt dokument, lahko tukaj uporabite nekaj naslednjih elementov. Naslednji je Zapri, ki bo zaprl trenutni dokument. V večini aplikacij se bo to tudi shranilo. Shrani se implicitno. Tako lahko naredite spremembo in nato takoj zaprete. Če se aplikacija ne shrani samodejno, vas mora opozoriti, da shranite, če ste naredili spremembo.
Seveda, če imate v aplikaciji odprtih več dokumentov, na primer dva tukaj v Pages, z uporabo Datoteka, Zapri zaprete aktivno okno in dokument v njem. Vendar upoštevajte, da če bi združili okna, tako da imate zdaj te dokumente v zavihkih, potem, če pogledate tukaj, lahko vidite dve možnosti. Zapri okno bo tukaj zaprlo oba zavihka. Namesto tega bi verjetno želeli uporabiti privzeto ukaz W in bo zdaj zaprl trenutni zavihek, pri čemer bo drugi zavihek v oknu in druga okna še vedno tam. Zdaj, če imate odprtih več oken in jih želite zapreti vsa naenkrat, lahko to storite z ukazom Zapri, pridržite tipko Option in se spremeni v Zapri vse. Tako bo ukaz možnosti W zaprl vsa trenutna okna.
Imate tudi ukaz Shrani. Toda prej sem rekel, če zaprete okno, se samodejno shrani. Kaj je torej namen ukaza Shrani? Ena stvar je seveda, da če se vaš računalnik zruši ali kaj podobnega ali če izgubite napajanje, bo Save vse na disku in vam ne bo treba skrbeti, da bi izgubili kakršne koli podatke. Zato je še vedno dobro, da občasno izvedete ukaz S ali Save. Druga stvar je, če uporabljate brskalnik različic, da lahko brskate po prejšnjih različicah dokumenta, bodo te različice odvisne od shranjenih. Torej, če začneš nekaj pisati in delaš na tem eno uro in tega nikoli ne shraniš, potem shraniš ob koncu ene ure, imaš eno različico. Če pa shranite vsakih deset minut, boste tam imeli šest različnih različic.
Zdaj bi moral tudi poudariti, da ko ustvarite nov dokument, vas ne zahteva imena. Tam samo postavi držalo mesta. Torej, ko delate na tem, ko prvič odprete Shrani, opazite, da ima ukaz Shrani tri pike za njim, kar pomeni, da vas bo pozval, ko boste uporabili ta ukaz. Ne bo samo naredil ukaza in šel naprej. To je zato, ker tega dokumenta nikoli nismo poimenovali. Torej je prvo Shrani dejansko tam, kjer vas pozove, da si omislite ime. Ko ustvarite nov dokument, je vedno dobra praksa, da ga shranite precej takoj, tako da je že tam in vam ni treba pozneje prekiniti svojega dela, da bi dobili ime.
Nato imamo dvojnik. Duplicate bo torej ustvaril drugo različico datoteke. Poglejte, kako imam wombat.txt. Pritisnite Duplicate in imeli boste dva različna dokumenta. Izvirnik je tam in eden, ki se zdaj imenuje Untitled. To bo delovalo kot nov dokument. Če shranim, me bo pozval, da vnesem ime. Nekaj bo predlagal in to shranim kot popolnoma novo datoteko. To je torej dobro, če želite dokument pustiti v tem stanju in začeti nov dokument, ki uporablja to kot začetek tega dokumenta. Zdaj je funkcija Duplicate podobna stari funkciji Shrani kot, ki je v glavnih aplikacijah Mac ni bilo več let. Pravzaprav lahko še vedno pridete do Shrani kot. Če držite tipko Option pritisnjeno, se Duplicate običajno spremeni v Shrani kot. Torej imate tudi za to bližnjico na tipkovnici. Potem dobite funkcionalnost, tako kot stari Shrani kot. Duplicate in Save As delata podobne stvari, vendar sta nekoliko drugačni. Funkcija Shrani kot vas bo takoj pozvala, kam želite shraniti to datoteko, nato pa bo to okno spremenilo tako, da bo gledalo novo datoteko, staro zapusti. Medtem ko Duplicate tam pusti obe okni.
Zdaj imamo naslednjo vrstico Preimenuj. Zdaj v daljni preteklosti ne bi nikoli želeli preimenovati dokumenta, medtem ko ste delali na njem. Običajna stvar bi bila, da zaprete dokument in odprete Finder ter preimenujete datoteko. Ampak zdaj vam za to ni treba skrbeti. Med delom na dokumentu lahko preimenujete tudi v aplikaciji, ki jo uporabljate. Tako lahko grem na Preimenuj tukaj in zdaj lahko tukaj vpišem novo ime. Lahko bi celo kliknil tukaj in ga tudi preimenoval. Torej mi ni treba uporabljati menija, da pridem do tega. Ko naredim eno od teh, bo takoj spremenilo ime tukaj. Podobno, če v Finderju spremenim nekaj, za kar mislite, da bi povzročilo težavo, opazite, kako se aplikacija takoj posodobi, da se to pokaže. Tako lahko brez težav preimenujete bodisi v Finderju bodisi v sami aplikaciji.
Prav tako lahko uporabite naslednji element, Premakni v, ki vam omogoča, da premaknete datoteko, ko je odprta in znotraj aplikacije, na drugo mesto. Tako lahko izbirate med različnimi privzetimi lokacijami v Priljubljene ali Drugo in dejansko uporabite okno, podobno Finderju, da izberete novo lokacijo. Torej premaknimo to v drugo mapo, kot je tukaj, jaz pa se bom premaknil in tukaj boste videli, da se nič res ne spremeni. To je isto ime datoteke in vse to. Toda če pogledam sem, vidim, da datoteke zdaj ni več s tega mesta v Finderju. Šel bom navzgor, navzdol v Business, in zdaj se nahaja tam. Seveda lahko Finder uporabite tudi za premikanje. Zdaj bi zlahka vzel to datoteko. Premaknite ga sem in to ne bo preskočilo tukaj v aplikaciji. Če povem, kliknite tukaj, bi lahko videl, da ve, da je na novi lokaciji. Sploh ni problema.
Zdaj je veliko drugih stvari, ki jih boste našli tukaj v meniju Datoteka. Velikokrat imate tukaj možnost izvoza ali uvoza. Običajno imate meni za skupno rabo z različnimi načini skupne rabe dokumenta ali vsebine v dokumentu. Včasih imate možnost prikaza lastnosti dokumenta in seveda možnost tiskanja. Ampak vse je odvisno od aplikacije. V Pages lahko vidite, da imate izvoz, vendar na nekoliko drugačni lokaciji. Imate funkcijo za pretvorbo. Imate še nekaj naprednih funkcij. Nastavitve gesla. Nekaj stvari, ki jih lahko opravite s predlogami in nato natisnite tukaj. Z aplikacijo tretje osebe, kot je Acorn, si lahko ogledate izvoz in skupno rabo, nekaj podatkov o datotekah, tiskanje in vse to.
Torej se bodo te stvari na dnu spremenile glede na to, katero aplikacijo uporabljate. Aplikacije običajno postavijo vse, kar je povezano z dokumentom kot celoto, v meni Datoteka in tudi funkcije za izvoz, uvoz in skupno rabo. Upam, da se vam je to zdelo koristno. Hvala za ogled.
 

Morda vas zanima tudi...

Pametne mape so odličen način za lažje urejanje zapiskov v aplikaciji Opombe. Pametne mape lahko uporabite z oznakami in tako ustvarite...
Odgovori
0
Ogledi
21
S povezavami v dokumentu Numbers lahko povezujete liste, začenjate e-poštna sporočila in telefonske klice ter se povezujete s spletnimi...
Odgovori
0
Ogledi
21
Uporaba zelenega zaslona za snemanje videoposnetkov z računalnikom Mac v programu iMovie je poceni in preprosta. Zeleni zaslon vam lahko...
Odgovori
0
Ogledi
31
V sistem macOS je vgrajena funkcija za predvajanje belega šuma, ki vam olajša delo v živahnem okolju ali vam pomaga, da se osredotočite...
Odgovori
0
Ogledi
100
Z nalepkami se lahko hitro vizualno odzovete na sporočilo. Lahko so emoji, pozirani Memoji in tudi slike po meri iz lastnih Photos...
Odgovori
0
Ogledi
115
Nazaj
Na vrhu