V borbi med proizvajalci in kupci za pravico do enostavne popravljivosti izdelkov bomo očitno deležni nepričakovanega zasuka. Apple je namreč napovedal, da bo s prihodnjim letom uporabnikom omogočil nakup rezervnih delov, orodij in navodil za domača popravila.
Marsikateri proizvajalec elektronskih naprav svojim kupcem odreka pravico do samostojnega popravljanja, kadar se kaj pokvari. Še posebej neslavno zgodovino v tem pogledu ima Apple, ki svoja orodja (fizična in programska), nadomestne dele in podrobna navodila za servisne posege posreduje le uradnim servisnim delavnicam, izdelki pa občasno po »nepooblaščenih« posegih celo ne delujejo več s polnimi funkcionalnostmi. Tipičen primer je bil nekoč čitalnik prstnih odtisov, zdaj pa prepoznava obraza, čeprav je Apple dokaj hitro preklical njeno onemogočanje po popravilih, ki jih ne bo izvedel uradni servis. Kljub vsemu pa doslej omenjano podjetje ni tisto, zaradi katerega tudi nekateri ameriški politiki bijejo bitko za sprejem zakona, ki bi zapovedal možnost popravljanja zunaj uradnih servisov in zgolj z uradnimi nadomestnimi deli. Veliko bolj pereč problem so na oni strani Atlantika namreč traktorji in druga kmetijska mehanizacija proizvajalca John Deere, ki striktno zahteva »potrjevanje« vsakršnih posegov z namensko programsko opremo, kar lahko stori zgolj pooblaščeni servis, četudi bi kmet z nekaj tehničnega znanja marsikateri del lahko zamenjal sam.
Preberi več...